Een vrouw, ze is journaliste, arriveert in Hotel de Waterval in de Bach-suite, diep in de Zwitserse bergen. Ze zoekt houvast in een op hol geslagen wereld. De vrouw stuit op drie bevlogen musici – een altvioliste, een gitarist en een bassist. Deze drie hebben genoeg aan elkaar en aan de muziek van Bach. Er is geen ruimte voor de vrouw, voor haar twijfels, voor haar vragen, voor haar roep om empathie. In de muziek zit alles, wanneer je Bach speelt bereik je het hoogste dat een muzikant kan nastreven, kortom: wij hebben niemand nodig.
Maar de vrouw geeft niet op. Langzaam maar zeker weet ze zich in het muzikale gesprek te wringen, verstoort ze de kunstmatige harmonie. In een fel duet met de altvioliste blijkt uiteindelijk dat de werelden meer gemeen hebben dan je zou denken. En stelt de journaliste de kernvraag: Hoezo Bach?
ENTREE
Toegangskaartje € 22,50
Vroegboekticket € 20,00
Combinatiekaarten (met ook vroegboek) mogelijk!
Noraly Beijer samen met Toeac op 16 april.
Normaal € 42,50. Combinatieticket € 37,50. Vroegboek: € 32,50
Noraly Beijer samen met Daniel Rowland Trio op 17 april.
Normaal € 47,50. Combinatieticket € 42,50. Vroegboek: € 37,50
Noraly Beijer samen met Toeac op 16 april ´en Daniel Rowland Trio op 17 april.
Normaal € 67,50. Combinatieticket € 60,00. Vroegboek: € 50,00
Esther Apitulay
'Alles zit in muziek; alles wat je kunt bevatten, alles waar naar je kunt verlangen en alles wat niet kunt verdragen'
Altvioliste Esther Apituley verrast steeds opnieuw met haar virtuoze klassieke concerten en afwisselende programma’s met werken van onder meer Bach, Brahms, Schumann en Dohnany. Als ‘maitresse’ van de altviool is Esther gedreven door vernieuwing. Esthers grote wens is dat zoveel mogelijk mensen - en zeker ook de kinderen - in de ban raken van klassieke muziek. Na een lange en intensieve praktijk in de klassieke muziek vond ze de juiste snaar.
Met haar bijzondere, levendige interpretatie van de muziek verlaat ze de gebaande paden, op naar ontdekking en avontuur. De intieme en tegelijkertijd uitgelaten sfeer in de zaal zijn kenmerkend voor haar concerten. Door onverwachte muzikale wegen in te slaan, weet ze te verrassen door haar vernieuwende vervlechting van muzikale en visuele elementen. Zo verbindt ze een groeiend publiek aan de altviool, de muziek en aan Esther zelf.